Aktualności


OPELCONNECT.

OpelConnect* to gama usług wspierających bezpieczną jazdę i ułatwiających kierowcy łączność. Nowoczesne technologie i powiązane z nimi usługi udostępniane stopniowo w 2019 roku wprowadzają nowy poziom bezpieczeństwa i wsparcia podczas podróży.

Usługi połączenia alarmowego i wezwania pomocy drogowej dostępne będą jako pierwsze od czerwca 2019 r. w modelach Grandland X, Crossland X, Combo, Vivaro i Zafira Life. Samochody udostępniające ww. usługi wyposażone są w dwa przyciski: czerwony (SOS) i czarny (pomoc drogowa). Automatyczne nawiązanie połączenia alarmowego następuje na skutek aktywacji poduszek powietrznych lub napinaczy pasów bezpieczeństwa będących następstwem zderzenia. Połączenie alarmowe można też wywołać ręcznie naciskając czerwony przycisk SOS. Wezwanie pomocy drogowej jest możliwe tylko ręcznie poprzez naciśnięcie czarnego przycisku.

Z usługi połączenia alarmowego można skorzystać w zasadzie w każdej sytuacji zagrożenia życia na drodze. Niezależnie od tego, czy jesteś uczestnikiem czy świadkiem zdarzenia drogowego, wystarczy przez dłużej niż 2 sekundy naciskać czerwony przycisk SOS, aby połączyć się z punktem przyjmowania zgłoszeń o wypadkach, funkcjonującym w ramach numeru alarmowego 112, i uzyskać odpowiednie wsparcie. Wywołanie połączenia alarmowego powoduje przesłanie ustandaryzowanego zestawu informacji o pojeździe, w tym jego lokalizację, do punktu przyjmowania zgłoszeń o wypadkach. Na tej podstawie, dyspozytor może zdecydować o skierowaniu odpowiednich służb ratunkowych, jeśli nie może porozumieć się z żadnym z pasażerów. W sytuacji, gdy dyspozytor nie rozumie Twojego ojczystego języka, spróbuj porozumieć się po angielsku.

Naciśnięcie czarnego przycisku nawiązuje połączenie z centrum obsługi realizującym pomoc w ramach Opel Assitance (dotyczy samochodów zakupionych na rynkach, na których usługa pomocy drogowej jest dostępna). Nawiązanie połączenia powoduje przesłanie wiadomości tekstowej do centrum obsługi zawierającej zestaw informacji o pojeździe, ułatwiających służbom ratunkowym dotarcie do celu i udzielenie pomocy. W krajach nieudostępniających tej usługi przycisk jest nieaktywny.

OCHRONA.

  • Połączenie alarmowe: w razie zdarzenia automatyczne połączenie z punktem przyjmowania zgłoszeń o wypadkach.
  • Wezwanie pomocy drogowej: niemal natychmiastowa pomoc w razie awarii pojazdu.
  • Informacje o statusie pojazdu: powiadomienia o usterkach, przebieg, średnie zużycie paliwa, poziom dostępnego paliwa.

KOMFORT.

  • Open and Start za pomocą inteligentnego urządzenia1, 2: cyfrowy kluczyk umożliwiający zdalne sterowanie zamkami drzwi i zapłonem.
  • Zdalne funkcje1: sterowanie zamkami drzwi, uruchomienie klaksonu, uruchomienie świateł awaryjnych za pomocą aplikacji mobilnej.

 

 

USŁUGI DLA SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH

 

Korzystaj bezstresowo i komfortowo z zalet prowadzenia auta z napędem elektrycznnym.

 

  • e-Funkcje zdalne: zdalne zarządzanie i programowanie akumulatora, zdalne ustawienie klimatyzacji, stan akumulatora, wskazówki dotyczące oszczędzania energii elektrycznej1.

1 Usługa dostępna w 2020 r.
2 Tylko dla Nowej Corsy.

WSPARCIE

  • Nawigacja online1: informacje o utrudnieniach w ruchu drogowym, informacje o dostępnych parkingach i cenach paliw, prognoza pogody, komunikaty o strefach niebezpiecznych2.
  • Zarządzanie przejazdami: szczegóły podróży, ostatnia lokalizacja pojazdu, trasa do zaparkowanego pojazdu.

USŁUGI FLOTOWE


Poznaj gamę usług dostępnych dla flot w ramach programu Free2Move, marki należącej do Grupy PSA:

  • Raportowanie: monitorowanie przebiegu kilometrów i godzin użytkowania auta, dokładna analiza faktycznego zużycia paliwa i poziom paliwa, monitorowanie awarii i przeglądów.
  • Ekojazda: indywidualna analiza stylu jazdy każdego kierowcy, porównanie stylów jazdy i porady ekojazdy dla każdego kierowcy.
  • Geolokalizacja: optymalizacja czasu podróży dzięki czasowemu monitorowaniu wybranych tras z uwzględnieniem przerw, ograniczenie użytkowania pojazdu niezgodnie z przeznaczeniem za pomocą funkcji konfigurowalnych powiadomień, w tym geofencing (określanie dozwolonych stref poruszania się floty), oraz wyszukiwanie pojazdu.

1 Usługa dostępna bezpłatnie przez 3 lata, potem za dodatkową opłatą.
2 Za dodatkową opłatą.

 

* Usługi połączenia alarmowego i wezwania pomocy drogowej w ramach Opel Assistance dostępne są jako wyposażenie dodatkowe lub standardowe w zależności od modelu i wersji wyposażenia. OpelConnect z rozszerzonym zakresem usług dostępny jest jako wyposażenie dodatkowe w wybranych modelach od stycznia 2020. Korzystanie z usług może wiązać się z opłatą abonamentową oraz wymagać dostępu do sieci komórkowej.