Aktualności


  • Ultralekki design: nowy model Opla Astra jest o prawie 200 kilogramów lżejszy od poprzednika
  • Zwinny, oszczędny i cichy: Opel Astra K wyposażony jest wyłącznie w silniki najnowszej generacji
  • Zoptymalizowany projekt: samochód jest mniejszy na zewnątrz, a gwarantuje więcej przestrzeni  i komfortu we wnętrzu w porównaniu z poprzednią generacją Astry
  • Inteligentne rozwiązania: pierwszy zupełnie nowy model samochodu ze zintegrowaną technologią Opel OnStar
  • Premiera system multimedialnego: IntelliLink R 4.0 z Apple CarPlay oraz Android Auto
  • Wyjątkowe oświetlenie: inteligentny system świateł IntelliLux LED®
  • Wygoda 2.0: fotele samochodowe AGR z funkcjami masażu, wentylacji oraz szerokim spektrum indywidualnych ustawień

Opel to firma, która już wielokrotnie w swojej historii miała okazję świętować ogromne sukcesy rynkowe związane z udanymi projektami samochodów klasy kompaktowej. Pasmo sukcesów zostało zapoczątkowane już w 1936 roku modelem Kadett, a następnie kontynuowane w każdej kolejne generacji Opla Astra. W sumie oba wyżej wymienione modele aut znalazły po dzień dzisiejszy ponad 24 miliony nabywców na całym świecie. 

Wchodząca do sprzedaży w bieżącym roku Astra K bazuje na zupełnie nowej architekturze samochodu, która znacznie obniża wagę całego nadwozia. Model ten ma łączyć ze sobą efektywność i elegancję, a kierowcom oferować wiele udogodnień technologicznych spoty-kanych w wyższych klasach aut. Eksperci szacują, że Opel Astra K stanie się ponownie wyznacznikiem nowych standar- dów w klasie kompaktowej. Jego rynkowa premiera zaplanowana jest na drugą połowę września 2015 roku – w trakcie Międzynarodowej Wystawy Moto-ryzacyjnej we Frankfurcie.    

Jedną z głównych zalet kolejnej Astry jest jej niska waga. W zależności od modelu i wybranego wyposażenia, samochód może być aż o 200 kilogramów lżejszy od poprzedniej generacji, a w najmniej optymistycznym wariancie z duża ilością wyposażenia będzie to co najmniej 120 kilogramów różnicy na korzyść samochodu z nowej serii. Zmniejszono obciążenia pochodzące zarówno z części wewnętrznych jak i zewnętrznych pojazdu. Wraz z redukcją wagi wzrosła szybkość jego reakcji oraz komfort prowadzenia samochodu. Absolutną nowością zaimplementowaną we wnętrzu auta jest technologia wsparcia kierowcy o nazwie Opel OnStar oraz oświetlenie adaptacyjne IntelliLux LED® Matrix.    

Pod maską generacji K właściciel natrafi na zupełnie nową serię jednostek napędowych. Od momentu pojawienia się auta w sprzedaży dostępne będą silniki w przedziale od 70 kW/95 KM do 147 kW/200 KM. Zarówno silniki benzynowe jak i diesle zapewnią spokojną pracę i niski poziom wytwarzanego dźwięku.

Bryła zewnętrzna samochodu została zainspirowana pokazanym w roku 2013 roku modelem Monza Concept. Opel Astra K jest o 5cm krótszy od standardowej wersji z generacji J, nowe auto ma długość 4 metrów i 37 centymetrów. Obniżona została również wyso/ kość, która w prezentowanym modelu wynosi 1,46 metra, różnica 2,6 centymetra w porównaniu z poprzednią wersją. Dzięki tym zmianom producentowi udało się osiągnąć rewelacyjny współczynnik oporu powietrza poniżej 0,30. Mimo zmniejszenia gabarytów zewnętrznych auta, wewnątrz udało się projektantom wygospodarować więcej prze-strzeni niż w Oplu Astra J. Odczuwalnie wzrósł odstęp między pierwszym i drugim rzędem foteli. Charakterystyczna deska rozdzielcza bardzo udanie rozszerza kształty i linie prezentowane przez zewnętrzną sylwetkę samochodu. Producent zredukował liczbę włączników i pokręteł dostępnych w przedniej części auta na rzecz dużego ekranu dotykowego, który w funkcjonalny sposób umożliwia obsługę wielu zadań.        

Wszystkie nowe konstrukcje samochodów prezentowane aktu-alnie przez niemiecką firmę pozostają wierne zasadzie – Opel popularyzuje technologie i inno-wacje znane dotychczas z aut wyższych klas. Astra K z roku 2015 jest pierwszy pojazdem posiadającym od momentu swojej premiery pełne wsparcie dla osobistego asystenta Opel OnStar. System ten gwarantuje kierowcy szeroki pakiet usług związanych z pomocą drogową oraz bezpieczeństwem podróży. Dla przykładu, jeżeli w trakcie podróży dojdzie do wypadku, w wyniku którego aktywowane zostaną poduszki powietrzne, Opel OnStar automatycznie połączy się z centralą usługi, która zajmie się niezwłocznie organizacją służb ratunkowych lub pomocy technicznej. Opisywany system czyni z samochodu także mobilny punkt dostępu (Hotspot) do usług  sieciowych w standardzie 4G/LTE WLAN. Nowy Opel Astra to również premiera kolejnej wersji systemu multimedialno-informacyjnego IntelliLink. Aby poprawić współpracę z popularnymi smartphonami IntelliLink obsługuje teraz komunikację w standardach Android Auto oraz Apple CarPLay. Dzięki Android Auto można podczas jazdy korzystać z  popularnych serwisów interaktywnych jak Google Now czy Google Miejsca. System IntelliLink umożliwia w swojej najświeższej wersji instalację takich aplikacji jak Spotify, Skype czy WhatsApp. Apple Carplay przenosi na ekran dotykowy samochodowego wyświetlacza funkcje znane z iPhone.  

Inne komponenty Opla Astra K także przenoszą funkcjonalności klasy premium do segmentu kompaktowego. Absolutnym no-vum jest zamontowanie w samochodzie kompaktowym inte-ligentnego systemu oświetlenia opartego na patentowanej tech-nologii IntelliLux LED. System oświetlenia składający się z 16 elementów dynamicznie mody- fikuje długość i kształt wiązki światła, dostosowując ją tym samym do zmieniających się warunków w ruchu drogowym. Szacuje się, że dzięki zasto- sowaniu IntelliLux LED przy prędkości 80km/h kierowca zauważy obiekty znajdujące się na poboczu o 30-40 metrów wcześniej, niż w przypadku zastosowania konwencjonalnego oświetlenia halogenowego lub ksenonowego. Tym samym osoba prowadząca pojazd zyskuje dodatkowe 1,5 sekundy na prawidłową reakcję w obliczu zagrożenia. IntelliLux jest skonstruowany w taki sposób, że nigdy nie powoduje oślepiania nadjeżdżających kierowców. Kamera przednia samochodu rozpoznaje nadjeżdżające auta i odpowiednio zmniejsza natężenie wiązki emitowanej przez diody LED.

Wśród innych zalet nowej wersji Astry wyróżnić należy w szczególności system odczytu znaków drogowych, kontrolę pasa jezdni wraz z aktywną korektą zmiany pasa, pomiar odstępu od samochodu poprzedzającego, system antykolizyjny z automatyczną funkcją hamowania przy prędkościach do 60km/h, asystent parkowania automatycznie kierujący samochodem lub czujnik wskazujący obiekty znajdujące się w tzw. martwym polu.        

Nowy samochód jest konstrukcją stworzoną od podstaw dla tej generacji, nie wykorzystującą systemowych rozwiązań z poprzedniej wersji. Auto ma być lżejsze, zwinniejsze i bardziej aerodynamiczne. Opel Astra K będzie produktem z polskiej fabryki firmy, a jego pierwszych dostaw do salonów sieci Opel można spodziewać się w ostatnim kwartale roku kalendarzowego.