Aktualności


Dynamizm w połączeniu z bezemisyjną jazdą to Grand Sport Electric, który możesz odkryć w najnowszych modelach Opla Grandland oraz Opla Astry. Wersje hybrydowe w połączeniu ze sportowymi rozwiązaniami zapewnią Ci niezapomnianą przyjemność z jazdy.

Nowy Grandland GSe oraz nowa Astra GSe zapewniają wszystko, czego można oczekiwać po sportowych wersjach flagowych modeli Opla. Zaskakujące osiągi, precyzyjne zawieszenie oraz lokalna bezemisyjność, ale także nowoczesna stylistyka na to możesz liczyć wybierając tę opcję wyposażenia. Wersje GSe mają specjalne 18- (Astra) i 19‑calowe (Grandland) obręcze kół oraz charakterystyczne przednie zderzaki i tylne dyfuzory GSe. Zarezerwowane wyłącznie dla wersji GSe wyczynowe przednie fotele, posiadające atest AGR, sprzyjają bliższej integracji kierowcy i pasażera z pojazdem. W wyposażeniu znalazł się także pełen zestaw najnowszych systemów wspomagających kierowcę. Już od lutego 2023 będzie można zamawiać nowego Grandlanda GSe, w cenie od 252 900 zł, nieco później zostaną otwarte zamówienia również na nową Astrę GSe w cenie od 204 000 zł (wszystkie ceny są sugerowanymi cenami detalicznymi z VAT w Polsce). Flagowy SUV Grandland GSe będzie oferowany na polskim rynku tylko i wyłącznie w ofercie limitowanej, w ilości 50 sztuk.

Silnik, podwozie, osiągi: przyjemność z dynamicznej jazdy Astrą GSe i Grandlandem GSe

Dzięki mocy układu wynoszącej 165 kW/225 KM — gdzie czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra dostarcza 133 kW/180 KM, a silnik elektryczny rozwija do 81,2 kW/110 KM — i maksymalnemu momentowi obrotowemu 360 Nm, nowa Astra GSe zdecydowanie wyróżnia się w swojej klasie (zużycie paliwa według WLTP1: 1,2-1,1 l/100 km; emisja CO2 26-25 g/km; wartości w cyklu mieszanym). Takie osiągi gwarantują szybki start spod świateł i prędkość maksymalną godną samochodu sportowego. Pięciodrzwiowy sportowy hatchback przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 235 km/h (135 km/h w trybie elektrycznym). Litowo-jonowy akumulator o pojemności 12,4 kWh w Astrze GSe pozwala na lokalnie bezemisyjne przejechanie do 64 kilometrów według cyklu WLTP1 (zasięg elektryczny w mieście wg WLTP1: 69-73 km).

Nowości rynkowe z emblematem GSe wyznaczają też nowy standard podwozia pod względem integracji z kierowcą i przekazywania mu informacji zwrotnej. W gamie modelu Astra wersje GSe cechuje jeszcze większa zwrotność i precyzja prowadzenia. Zawieszenie obniżono o 10 milimetrów. Układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce reagują bardziej bezpośrednio na polecenia kierowcy. Technologia KONI FSD (Frequency Selective Damping) umożliwia zmienną charakterystykę amortyzacji w zależności od sytuacji, dla zapewnienia precyzji prowadzenia bez uszczerbku dla komfortu.

Dotyczy to także nowego Grandlanda GSe. Usportowiony SUV jest jeszcze ambitniejszy pod względem osiągów. Turbodoładowana jednostka o pojemności 1,6 litra i mocy 147 kW/200 KM w Grandlandzie GSe współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na każdą oś. Silniki elektryczne na przedniej i tylnej osi rozwijają moc odpowiednio do 81,2 kW/110 KM i 83 kW/113 KM. W ten sposób uzyskano łączną moc układu 221 kW/300 KM (zużycie paliwa wg WLTP1: 1,2 l/100 km; emisja CO2: 28-27 g/km; cykl mieszany, wartości ważone). Hybrydowy układ z gniazdem do ładowania z zewnątrz czyni z Grandlanda GSe żwawego SUVa, w którym stały elektryczny napęd na wszystkie koła zapewnia doskonałą przyczepność oraz najlepsze przyspieszenie i elastyczność w swojej klasie od ruszenia z miejsca. Sprint od 0 do 100 km/h Grandlandem GSe zajmuje 6,1 sekundy, a samochód rozwija taką samą prędkość maksymalną jak Astra GSe, czyli 235 km/h (135 km/h w trybie elektrycznym). Litowo-jonowy akumulator o pojemności 14,2 kWh w Grandlandzie GSe pozwala na lokalnie bezemisyjne przejechanie do 63 kilometrów według cyklu WLTP1 (zasięg elektryczny w mieście wg WLTP1: 80-81 km).

Od razu wiadomo, że to GSe: wyrazista stylistyka i bogate wyposażenie najwyższych wersji

Odważne i czyste wzornictwo z Opel Vizor sprawia, że obok Astry i Grandlanda nowej generacji nie da się przejść obojętnie. Charakterystyczne akcenty GSe dodają obu flagowym wersjom wyrazistości i wyjątkowości pod każdym względem. Inspirowane w pełni elektryczną Mantą GSe 18‑calowe, czarne aluminiowe obręcze kół ze szlifem diamentowym w Astrze GSe oraz 19‑calowe koła w Grandlandzie GSe podkreślają styl zastosowany przez Opla. Podobną rolę spełniają oznaczenia GSe z przodu oraz na tylnej klapie i specjalny tylny dyfuzor.

W kabinie kierowca i pasażer podróżują wygodnie w wyczynowych fotelach z atestem AGR i ekskluzywną tapicerką GSe z alcantary. Sportowe fotele są zarezerwowane włącznie dla wersji GSe i zostały zaprojektowane z wykorzystaniem wieloletniego doświadczenia Opla w konstruowaniu ergonomicznych siedzeń. Gwarantują stabilne utrzymanie kierowcy i pasażera w czasie dynamicznej jazdy oraz komfortowe oparcie dla ich kręgosłupów i pleców. Elementy grzejne w fotelach i kierownicy zapewniają przyjemne ciepło w chłodniejsze dni.

W wyposażeniu samochodów znalazł się kompletny zestaw systemów wspomagających kierowcę, które Opel oferuje obecnie w modelach Grandland i Astra. System Intelli-Drive 1.0 w Astrze GSE obejmuje alarm przedkolizyjny z funkcją hamowania awaryjnego zapobiegającą najechaniu na pojazd poprzedzający, wykrywanie pieszych oraz zmęczenia kierowcy, ostrzeżenie przed niekontrolowaną zmianą pasa, rozpoznawanie znaków drogowych, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym tyłu i obecności pojazdu w martwym polu, a także automatyczny tempomat z funkcją pełnego zatrzymania. Czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz zapewniający widok w promieniu 360 stopni system kamer Intelli-Vision pomagają przy manewrowaniu. Do dyspozycji kierowcy i pasażerów jest system multimedialno-nawigacyjny kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, z 10‑calowm ekranem dotykowym oraz 10‑calowym wyświetlaczem informacyjnym dla kierowcy (12‑cali w Grandlandzie GSe). Bezprzewodowa ładowarka w konsoli środkowej umożliwia ładowanie kompatybilnych smartfonów.

Klienci zainteresowani odmianą kombi, czyli Astrą Sports Tourer GSe, muszą na razie uzbroić się w cierpliwość. Opel ogłosi ceny usportowionego kombi w późniejszym terminie.