Jeep® wprowadza do Europy nowego Avengera e-Hybrid, wyposażonego w zaawansowany 48-woltowy układ napędowy. Dziennikarze z całej Europy zbierają się w Balocco, by na specjalnie przygotowanych trasach przetestować nie tylko Avengera, ale również najnowsze modele Renegade i Compass e-Hybrid.
Jeep Avenger - informacje i auta od ręki
Zużycie paliwa nowego Avengera e-Hybrid jest znacznie mniejsze, a dzięki systemowi hamowania rekuperacyjnego, magazynuje on energię, która w razie potrzeby jest uwalniana w trybie hybrydowym. Zelektryfikowana automatyczna skrzynia biegów zintegrowana z 48-woltowym układem hybrydowym zmniejsza zużycie paliwa nawet o 20% w porównaniu do tradycyjnej automatycznej skrzyni biegów. Łącznie zużycie paliwa przez 48-woltowy układ hybrydowy jest o 13% mniejsze w porównaniu z silnikiem spalinowym, a jeśli weźmiemy pod uwagę tylko jazdę w mieście, redukcja ta może osiągnąć 28% w cyklu miejskim WLTP. Oznacza to, że emisja CO2 w nowym Avengerze e-Hybrid wynosi od 111 do 114 g/km, przy zużyciu paliwa na poziomie od 4,9 do 5,0 l/100 km w cyklu mieszanym WLTP.
Ponadto silnik elektryczny i silnik spalinowy mogą niezależnie napędzać przednią oś. Oznacza to, że wszystkie manewry przy niskich prędkościach można wykonywać w cichym, całkowicie elektrycznym trybie przez ponad 50% jazdy w ruchu miejskim, co znacznie zmniejsza stres związany z codzienną jazdą. Nowy Avenger e- Hybrid oferuje płynny komfort jazdy, począwszy od parkowania samochodu za pomocą funkcji e-parking, aż po jazdę w korkach, która staje się całkiem znośna dzięki funkcjom „e-creeping” i „e-queuing”. Ponadto nowy Avenger e-Hybrid może w niektórych sytuacjach przejechać do 1 km z wyłączonym silnikiem spalinowym, zapewniając płynną jazdę w obszarach o niskiej emisji spalin, takich jak strefy objęte limitem prędkości 30 km/h.
Nowy Avenger e-Hybrid oferuje to, co klienci najbardziej cenią w prawdziwej hybrydzie: ekologiczną, a jednocześnie komfortową jazdę. Jednocześnie system może zapewnić dodatkowy dreszczyk emocji, dzięki funkcji E-Boost. W tym trybie, moment obrotowy silnika elektrycznego wynoszący 55 Nm jest dodawany do momentu obrotowego zapewnianego przez silnik spalinowy. Poprawia to elastyczność przy niskich obrotach i podczas ruszania. Układ hybrydowy wspomagany przez silnik elektryczny 48 V przy wsparciu systemu BSG (Belt Starter Generator) zapewnia również płynne i szybkie przełączanie pomiędzy silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym.
Dzięki tym innowacjom Jeep Avenger e-Hybrid podkreśla swoją pozycję lidera w dziedzinie zaawansowanych rozwiązań hybrydowych, łącząc ekologię, komfort jazdy i dynamiczne osiągi w jednym, przemyślanym rozwiązaniu.